Max Veels en Jack van der Ende vinden aansluiting met de kop
Met goede moed waren Max Veels en Jack van der Ende met de Ekris BMW M2 CS naar het Belgische circuit van Zolder gekomen. Het duo ging de strijd aan met de snelle mannen uit de klasse en hebben duidelijk een flinke stap gezet ten opzichte van het eerste weekend. Ze streden voor een podiumplek en leken zo hun tweede raceweekend in de klasse te bekronen. Door toch naast het podium te grijpen, kregen Max, Jack en het team niet wat zij verdienden na het harde werk en de progressie die is geboekt.
Max nam de kwalificatie voor zijn rekening en stuurde de BMW 2 naar achtste startplek. “De balans van de auto was zeer goed. Ik kreeg het alleen niet voor elkaar om een perfecte ronde aan elkaar te knopen. Dit resulteerde in P8 voor race 1 en P7 voor race 2” liet Max weten.
De eerste race voor de heren zou heel vreemd verlopen. Jack startte en ging de strijd aan in het middenveld en stoomde op naar de vijfde plek. In de warme omstandigheden hadden de banden het zwaar, maar hij hield zich staande. Eenvoudig was het niet, want de wegligging was verre van optimaal. “Ik startte snel, maar door een kapot wiellager was de wegligging niet goed en moest een plek toegeven op een concurrent,” liet Jack weten.
Max stond al klaar in de pits om het stuur over te nemen, maar hij zou moeten wachten. Een concurrent vloog van de baan en de wagen stond in de brand, waarop de race werd stilgelegd. Toen de race werd hervat, door Jack de pits in en mocht max enkele minuten rijden. “Het was eigenlijk een sprintrace en door de neutralisatie wat rommelig. Uiteindelijk zonder resultaat, want de uitslag van de race telt tot de neutralisatie. Daarmee hou ik toch geen voldaan gevoel over na mijn prestatie,” aldus Max na de race.
In de tweede race stuurde Jack de auto naar de kop van het veld. Vlak achter de podiumkandidaten wist hij behendig de concurrentie achter zich te laten. Hij reed zeer sterk en in het begin wist de concurrentie bij hem aan te klampen, maar wist een gat te slaan. Na de stops gaf hij het stuur over aan Max en die zat direct in zijn ritme. Een concurrent voor hem zou een tijdstraf krijgen en hij leek op een zeker podium af te stevenen. De motor verloor wat kracht, waardoor Max uiteindelijk de man achter hem moest voor laten gaan. Hij lag desondanks op podiumkoers. “Heerlijk om eindelijk te kunnen knokken met de snelle mannen, dit geeft echt een flinke dosis motivatie!,” liet Max vlak na de race optekenen. Samen met Jack mocht hij de trofee voor de derde stek ophalen. Een uur later moest het duo deze weer inleveren, de tijdstraf van de concurrentie werd herroepen.
“Na een zeer sterke race, waar wij ons potentieel hebben laten zien is dit een enorme domper. Dit is misschien wel tekenend voor het weekend, waar wij beter in ons ritme komen, snelheid hebben, maar toch uiteindelijk niet de beloning pakken. We hadden die derde gewoon verdiend en ook het team met de monteurs, die hard hebben gewerkt. We zien duidelijk een stijgende lijn en zijn er van overtuigd dat wij deze tijdens de Jacky’s days op Assen kunnen voortzetten!
Uitslag race 1 (top 8):
1. Magdziarz / Pijl, 2. Rappagne / Warmerdam, 3. Van Riet / Zumbrink, 4. Van der Aa / Bogaerts, 5. Snoeks, 6. Max Veels / Jack van der Ende, 7. Vandenbalck, 8 Caresani
Uitslag race 2 (top 8):
1. Caresani, 2. Snoeks, 3. Magdziarz/ Pijl, 4. Max Veels / Jack van der Ende, 5 Van der Aa /